maandag 11 mei 2015

5X UIT ETEN IN GRONINGEN



Vaak krijg ik de vraag waar je goed uit eten kunt in Groningen. Hier is voor mijn gevoel geen eenduidig antwoord op te geven. De stad zit vol met leuke eettentjes en tot mijn grote genoegen worden dat er steeds meer.

Als ik zelf een restaurant bezoek, maak ik vrijwel altijd foto's. Van het eten, van de zaak en een enkele keer ook van mijn gezelschap ;-) Zo kwam ik erachter dat mijn Instagram inmiddels volstaat met leuke Groningse restaurants. Om het overzichtelijk te maken heb ik een hashtag in het leven geroepen: #smakelijkleven. Zo kan ik alle hotspots weer terugvinden en ook makkelijk delen met anderen.

Omdat ik me kan voorstellen dat niet iedereen Instagram gebruikt of zin heeft om eindeloos te scrollen, begin ik vandaag met het delen van mijn favoriete restaurants van de afgelopen tijd. Ready, set, go!



WERELDBURGERS

Voor een goede burger kun je mij 's nachts wakker maken. Daarom ben ik ontzettend blij met deze burgerjoint aan het Akerkhof. Ze maken bij Wereldburgers gebruik van lokale en/of biologische ingrediënten en dat is geen marketingtruc, het smaakt echt goed. De prijzen zijn prima, voor een menu betaal je tien tot twaalf euro.



JAVAANS EETCAFÉ

Via Dagpas kwam ik hier terecht, voor achttien euro kregen we een rijsttafel voor twee personen. De prijzen liggen normaal gesproken natuurlijk hoger, maar daar zou ik het zeker niet voor laten. We kregen zelfs een likeurtje van het huis bij de koffie. Dat kan ik waarderen, vaak genoeg word je minder goed behandeld met een Dagpas of Groupon.



HET CONCERTHUIS

Dit is mijn vaste stek, zowel voor drankjes als voor diner. Het concept van verschillende kleine gerechten delen met je tafelgenoten vind ik te gek. Nooit meer spijt van je gekozen gerecht! Ik heb al eerder over Het Concerthuis geschreven, check it out.



DE KLEINE MOGHUL

Als je van gekruid eten houdt, is De Kleine Moghul een must. Heerlijk pittige (en milde) curry's geserveerd met naanbrood en geurige rijst. Je waant je een avondje in India, mede dankzij het kleurrijke interieur.



OBERLAND

Op een Duits menu kom je alleen schnitzel en worst tegen? Think again! Bij Oberland kun je kiezen uit allerlei specialiteiten, waaronder een Duitse kaasplank die goed smaakte bij het bier. Ook waren de Flammkuchen (soort dunne pizza) met ham, prei en crème fraîche een hit bij ons aan tafel.

2 opmerkingen:

  1. I laf de kleine Moghul. Wij halen altijd af, dan kunnen we er drie dagen van eten. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erg lekkere gerechten zeg! Ik krijg er direct honger van. In Delft zijn ze ook zo lekker.

    BeantwoordenVerwijderen

Copyright © 2014 Smakelijk Leven