vrijdag 27 maart 2015

LEMON CHEESECAKE



Cheesecake is een van mijn favoriete soorten taart (zie: no-bake cheesecake). De eerste keer dat ik het zelf maakte, gebruikte ik dit recept van Yellow Lemon Tree met ricotta en lemon curd. It was heavenly! Dat ik de tweede keer de maizena vergat toe te voegen en het een soort pudding werd, vergeten we even voor het gemak. Waar ik het vandaag over wil hebben, zijn de makkelijke varianten. Als je namelijk een hele Paasbrunch op tafel moet zetten, kun je wel wat hulp gebruiken.




Lidl heeft voor ieder seizoen een heerlijk bijpassend assortiment. Voor de lente hebben ze allerlei producten in de winkel liggen, van de lekkerste kaasjes tot carpaccio en sorbetijs. Toen ik deze lemon cheesecake tegenkwam in het koelvak, was het liefde op het eerste gezicht. De verpakking lijkt op die van  cheesecakes, en laat ik daar nou dol op zijn.

Voor een kant-en-klaar toetje, was het echt heerlijk. De kruimelbodem en cheese zijn goed van smaak en er zit een laagje zoetzure lemon curd tussen de bodem en het kaasgedeelte. Dat maakt het nog lekkerder! Wat mij betreft is het een goede aanvulling op een homecooked dinner of brunch. Al zie ik mezelf dit ook wel als ontbijt eten..




Bij de Plus kwam ik in het schap met Paasproducten een wel heel bijzonder likeurtje tegen. Ik had tenminste nog nooit ergens een lemon cheesecake likeur gezien. Die moest dus mee om getest te worden!

Het oordeel na het openen van de fles: holy shit, het ruikt er écht naar. Alsof je je neus boven een cheesecake houdt. Het drankje zelf is een beetje vergelijkbaar met Baileys, melkachtig. Als je dat lekker vindt, zul je de cheesecake likeur waarschijnlijk ook wel waarderen. Ik vond het erg lekker om te proberen, hoe leuk zou het zijn om dit na een geslaagd etentje bij de koffie te serveren? De originaliteitsprijs heb je dan in ieder geval in de pocket!

Sidenote: alle foto's zijn gemaakt door mijn vriend Peter. Wat een talentje, niet?

Wat gaan jullie doen met Pasen? Ik ga naar het Culy Food Festival en heb er ontzettend veel zin in. Liefs!

2 opmerkingen:

Copyright © 2014 Smakelijk Leven