dinsdag 5 augustus 2014

UNITED WARDROBE


Ik heb een beetje een 'probleem'. Waarschijnlijk komt het fenomeen je wel bekend voor: mijn kledingkast begint uit te puilen. Een combinatie van impulsiviteit, vrije tijd en een flinke voorliefde voor (online) shoppen hebben geresulteerd in een overvolle garderobe. Daarom heb ik besloten om een nieuwe eigenaar te zoeken voor kledingstukken die ik niet of nauwelijks meer draag. Inmiddels ben ik lid van enkele Facebookgroepen om kleding en accessoires te kopen en verkopen, waaronder de Vintage Market Place die ik echt zou aanraden als je een vintageliefhebber bent. De mooiste dingen komen voorbij, van seventies trouwjurken tot Chesterfield banken.

Via de VMP heb ik een vrij nieuw concept ontdekt, namelijk: United Wardrobe. Op de site zelf wordt het omschreven als een mode-netwerk waarbij je op een makkelijke manier vintage en fashion kunt verkopen. Je koppelt je account aan Facebook of maakt een apart account aan en kunt met een paar simpele stappen kleren kopen en verkopen. Er staat van alles op, vooral qua (sport)schoenen kun je er erg goed slagen. Denk bijvoorbeeld aan zo goed als nieuwe Nike gympen voor een klein prijsje. Het enige nadeel vind ik dat er elke dag zóveel nieuws bijkomt, dat jouw artikelen als verkoper snel verloren gaan in de massa. Het is dus aan jezelf om je pagina en producten goed te promoten en hierbij je netwerk in te zetten. Hoe meer mensen je producten te zien krijgen, hoe sneller je iets verkocht krijgt natuurlijk. Je voelt 'm al aankomen: ik zou het leuk vinden als je een kijkje neemt op mijn pagina! Alle prijzen zijn inclusief verzendkosten en ik ben voornemens om er nog meer kleding op te zetten, dus houd UW in de gaten.


Als je iets leuks ziet op mijn pagina stuur me dan even een mailtje via smakelijkleven at gmail.com, zo kun je de transactiekosten van United Wardrobe omzeilen.

Verder ben ik benieuwd naar jullie ervaringen met het kopen/verkopen van tweedehands kleding. Doe je het überhaupt? Zo ja, waar shop of verkoop je graag? Laatst ben ik naar een blogsale geweest van een paar bloggers in een eetcafé, hebben jullie wel eens zoiets bezocht? Let me know!

0 reacties:

Een reactie posten

Copyright © 2014 Smakelijk Leven