donderdag 13 februari 2014

KOFFIE IN GRONINGEN: PALAZZO

Long time no see! Ik ben weer terug van weggeweest, mijn stage is afgelopen en ik bevind me opnieuw in de schoolbanken voor mijn minor International Marketing. Ook heb ik weer tijd voor een van mijn hobby's: koffietentjes bezoeken. Mijn koffieverslaafde buurman opperde om bij een nieuw zaakje in de Zwanestraat te gaan kijken, genaamd Palazzo. In de Zwanestraat bevonden zich een paar jaar geleden voornamelijk dure kledingwinkels, ik kwam er als student dus weinig. Inmiddels is dat veranderd en vestigen zich er steeds meer leuke zaakjes. Goed, Palazzo dus! 


Van buitenaf ziet Palazzo er uitnodigend uit, je kunt goed naar binnen kijken en wat je ziet is aantrekkelijk: een mooie houten bar en een gezellig interieur. We werden bij binnenkomst hartelijk verwelkomd door de barista, niet geheel toevallig gezien hij een vaste bezoeker is van de sportschool waar mijn buurman werkt. 

We bestelden beiden een cappuccino, al klonk de weekspecial met ijs, slagroom en siroopjes ook aanlokkelijk. De koffie smaakte erg goed en werd bovendien geserveerd met een glaasje slagroom/koffielikeur en een glaasje water. Heel fijn en klantvriendelijk, je hoeft bij Palazzo geen Spa blauw te bestellen om je aftercoffee dorst te stillen. 

Tijdens de tweede ronde ging ik voor een verse zoethout thee (de munt was op) en dat was lekker voor de afwisseling, al ga ik volgende keer weer voor de muntthee. Behalve drankjes hebben ze bij Palazzo een heel scala aan zoetigheid, van bonbons tot (ingevroren) geïmporteerde tiramisutaart uit Italië, muffins en nog meer lekkers van een lokale bakker. Dat vond ik echt een pluspunt en het is voor mij zeker een van de redenen om weer langs te gaan. Iemand moet toch al die heerlijkheden testen?

Mocht je mijn vorige blogpost over koffietentjes in Groningen gemist hebben: check it out

Palazzo Coffee
Zwanestraat 19 
Groniningen












0 reacties:

Een reactie posten

Copyright © 2014 Smakelijk Leven