maandag 30 december 2013

Smakelijk eten: Brasserie DenK

Iedereen een fijne kerst achter de rug? Ik heb het smakelijk naar mijn zin gehad! Eerste kerstdag ben ik met mijn familie en lief uit eten geweest bij Brasserie DenK op Landgoed Duin & Kruidberg in Santpoort, Noord-Holland. Het terrein was sfeervol versierd en we werden bij binnenkomst zelfs verwelkomd door de kerstman himself. Dit was een goed begin en het werd alleen maar beter, het eten was namelijk heerlijk! We konden kiezen uit een drie- of viergangenmenu en mijn verzoek om vegetarisch eten was geen enkel probleem. Elk gerecht zag eruit als een kunstwerkje waar veel moeite in gestoken was en het smaakte ook nog eens voortreffelijk. In tijden heb ik niet zo lekker gegeten buiten de deur. Ik heb mijn gerechten op de foto gezet met mijn telefoon, het zijn geen hoogstaande kiekjes maar volgens mij komt het idee wel over ;-)

Voorgerecht: geroosterde appel met gemarineerde aardpeer, rode biet, kastanjepuree en een vinaigrette van tijm en Jurançon (een Franse wijn, aldus Google). Kastanje had ik nog niet eerder gegeten, dat beviel echt heel goed en de appel vond ik ook erg lekker, dit kreeg ik in plaats van coquilles. 

Hoofdgerecht: mousseline van paarse wortel met gegrilde kingboleet, gepofte sjalot en beignets van kastanjechampignons. De chips waren geloof ik gemaakt van courgette, maar dat weet ik niet zeker meer. Kingboleet is een soort paddestoel, best wel stevig en aan de taaie kant. Ik werd blij verrast door het paarse goedje, dat gemaakt bleek te zijn van paarse wortel. Het was zoetig, zacht van smaak en paste goed bij de andere groentes.

Nagerecht: gepocheerde peer met chocoladetruffel, chocoladecrumble, chocolademarkies en chocoladesorbet. Het nagerecht was misschien wel mijn favoriet, al vind ik het moeilijk om te kiezen uit zoveel lekkers. Feit blijft wel dat je mij ontzettend blij maakt met chocolade en dit was echt de chocoladehemel! Na deze death by chocolate hebben we een kopje koffie gedronken en zijn we voldaan weer naar Groningen teruggereden. 

Je kunt bij Brasserie DenK niet alleen heerlijk eten, het is ook nog eens goed betaalbaar. Voor een speciale gelegenheid zou ik dit restaurant zeker aanraden, het is een bijzondere locatie en je kunt mooi wandelen in de dicht gelegen bossen en duinen.

Brasserie DenK
Duin en Kruidbergerweg 60
Santpoort

2 opmerkingen:

  1. Dat ziet er echt óntzettend lekker uit zeg... leuk, ik heb volgend jaar een bruiloft bij Duin en Kruidberg en blijf er logeren, ik kijk nu al uit naar de lekkere hapjes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ah wat leuk (en toevallig), het lijkt me echt een prachtige plek voor een bruiloft! En het heerlijke eten maakt het des te beter :-)

      Verwijderen

Copyright © 2014 Smakelijk Leven