donderdag 8 augustus 2013

HET CONCERTHUIS

Afbeelding via Het Concerthuis

Dinsdag ben ik met mijn buurman Han gaan lunchen bij een nieuw tentje in Groningen, genaamd: Het Concerthuis. Het was heerlijk weer dus we hebben lekker op het terras gezeten en mensen gekeken.

Het Concerthuis is een eetbar waar ze aan foodsharing doen. Wat is foodsharing zeg je? Dat is het delen van gerechten. Een tafel vol om van alles wat te proeven of één gerechtje bij lichte trek, zoals op de website te lezen valt.

Han en ik hebben twee gerechten gedeeld, tempura van verschillende groenten met wasabi en soja en krokante tandoori met raita. Beiden gerechten waren goed op smaak en er zaten lekkere toevoegingen bij zoals kiemen, rucola en zeewier. Het menu spreekt me sowieso erg aan, omdat de gerechten niet zo doorsnee zijn en er meer op de lunchkaart staat dan enkel broodjes en soep.

De inrichting was ook helemaal mijn ding, sapjes werden geserveerd in geryclede jampotjes en het interieur deed een beetje Amerikaans aan. Of dat nou New Yorks was (denk industrieel, Meatpacking District) of meer Texaans laten we in het midden, hier kwamen mijn tafelgenoot en ik niet helemaal uit ;-). Hoe het ook zij, ik raad Het Concerthuis van harte aan als je een drankje en een hapje wilt doen in een mooie, sfeervolle eetgelegenheid!

Het Concerthuis
Poelestraat 30
9712 KB Groningen
050 230 4250
Open 10:00 - 1:00









1 opmerking:

Copyright © 2014 Smakelijk Leven